Bez kategorii

„Na leżaczkach o przedsiębiorczości”

„Na leżaczkach o przedsiębiorczości”
W wakacje zainaugurowaliśmy cykl spotkań pt „Na leżaczkach o przedsiębiorczości”,
w ramach którego chcemy dyskutować, w niezobowiązującej formule, o zmianach, jakie zaszły w Polsce w sferze przedsiębiorczości przez ostatnie kilkadziesiąt lat.  Do rozmów zaprosiliśmy inspirujące osoby, przedstawicieli dwóch pokoleń przedsiębiorców, którzy podzielili się z nami swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem.      
Letni cykl „Na leżaczkach o przedsiębiorczości” to rozmowy z osobami o ugruntowanej na polskim rynku pozycji, działającymi w różnych branżach przedsiębiorców, którzy inicjowali swoje przedsięwzięcia często przed wielką zmianą 1989 roku oraz młodymi przedstawicielami branży, którzy odnoszą sukcesy w skali ogólnopolskiej i światowej.  
W klubie Drukarnia na Pradze na naszych tytułowych „leżaczkach” mieliśmy zaszczyt gościć: Ninę Kowalewską Motlik i Julię Jastrzębską – Sielicką oraz prof. Andrzeja Blikle i Jana Zborowskiego.
Cykl zainaugurowaliśmy w lipcu pod hasłem „Kobiety, które podbiły świat biznesu. Na leżaczkach o przedsiębiorczości”. Wraz z Niną Kowalewską – Motlik, prezeską firmy New Communications i właścicielką perfumerii Sense Dubai oraz Julią Sielicką – Jastrzębską, współzałożycielką i COO globalnej firmy Whisbear Szumiące Misie dyskutowaliśmy m.in. o tym czy pleć ma znaczenie w biznesie i czy współczesna kobieta ma większe na pogodzeni życia prywatnego z intensywną działalnością zawodową.
Z kolei wraz z prof. Blikle i Janem Zborowskim zastanawialiśmy się w sierpniu nad tym, czy  tzw. „firmy bez szefa” są możliwe. Nasi eksperci odpowiadali na pytanie, czy turkusowy model zarządzania, bez ścisłej określonej hierarchii, odgórnie narzuconych celów i regularnego egzekwowania ich realizacji, sprawdza się w praktyce. 
Cykl „Na leżaczkach o przedsiębiorczości” nawiązuje do hasła tegorocznej 11. edycji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości „Mówimy o tradycji, myślimy o przyszłości”.
W stulecie polskiej niepodległości chcemy rozmawiać o tym, jak przedsiębiorcy wpłynęli na kształt odrodzonej Polski, ale i o tym, jak polska gospodarka będzie się zmieniała przez kolejne sto lat.